2014. január 10., péntek

Adventtől az új év első napjáig:egy csepp visszatekintés

Az adventi időszak, a karácsonyi készülődés, az ünnepek napjai rengeteg energiával töltöttek fel.

Marcival, a 9 éves unokámmal egyik hajnalban neki feszültünk a hideg ködnek, hogy eljussunk a hajnali misére, út közben igazi misztikus élményt éltünk át az alig felszálló sötétségben sárga fénnyel megvilágított bazilikához igyekezve. Ady sorai bukdácsoltak bennem: 

"Borzolt, fehér Isten-szakállal,                              
Tépetten, fázva fújt, szaladt
Az én Uram, a rég feledett,
Nyirkos, vak, őszi hajnalon,
 Valahol a Sion-hegy alatt


Egy nagy harang volt a kabátja,
Piros betűkkel foltozott,
Bús és kopott volt az öreg Úr,
Paskolta, verte a ködöt,

Rórátéra harangozott.


A Bazilikába többször  is visszatértem az idei adventi időszakban. Két hangversenyt is hallgattam  itt.
A zene kell ilyenkor. Barátnőm a Pécsi Vonósok zenekarával lépett fel, Marci az iskolai hangversenyt konferálta. Nagyon büszke voltam rá, mert magabiztosan, elfogulatlanul, hibátlanul tette a dolgát a zsúfolásig telt templomban. És a zene, az emberi hang csengése építette bennem az ünnepi hangulatot.

De zene szólt otthon is, csak úgy, a magunk örömére.  Egyik ünnepi ebédhez is zenés helyet választottunk.


D



Az adventi időszakot a Széchenyi téren kezdtük. Az Öko-csalisok jóvoltából népi játékok várták a gyerekeket. Élvezték a régi tárgyakkal való ismerkedést. Csuhé-babát készítettek.

Luca napján rétest sütöttünk meglepi programként egy 200 fős kis zsáktelepülésen. (Erről az előző bejegyzésben írtam.)



Az adventi hetek tele voltak illatokkal: illóolajokkal (téli állom, citrom, narancs), a sülő mézeskalács felszálló illatködével, és a muffinok almás, fahéjas finomságával.
Sütöttünk  itthon, sütöttünk a Gyerek csevegőben. Az utóbbi teli találat volt, pedig dec. 21-én őrültségnek tűnt programot szervezni a gyerekeknek, miközben Dorkával, a menyemmel együtt ki sem látszottunk az előttünk tornyosuló feladathegy mögül. és a gyerekek sokat nevettek, jót csevegtek, társasoztak.
Jól elfáradtak. Kiengedték az iskolában felgyűlt gőzt.

Élveztük az ovis karácsonyt, ahol Angéla jókedvű pásztor volt.
















Marci gitározott az osztály karácsonyi ünnepségén.
Ő volt Gáspár a betlehemi jelenetben. Hihetetlen, mennyi örömkészség, szépség van ezekben a gyerekekben!











A Karácsonyt együtt töltötte a család. Velünk ünnepelt édesanyám, a fiaim a párjaikkal és az unokák. A karácsonyfát már a gyerekek díszítették. Az ünnepi vacsora illata, majd maga a vacsora fenséges és egészséges volt.

Sokat olvastam, sétáltam.





Szilveszter napján megmásztuk a Zengőt. Misztikus élmény volt ez is...Köddel indult, köddel fejeződött be az adventi, karácsonyi, év végi időszak.


 Egészségesen álltam készen az új év köszöntésére.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése