2014. január 23., csütörtök

Stressz-oldás REIKI-vel





A 90-es években, súlyos betegség után találkoztam a „Reiki”- vel, a "láthatatlan, misztikus nagy erejű energia" átadásán alapuló, kézrátételes gyógyítási módszerrel.
Életemnek abban az időszakában – asztmával, nehéz légzéssel küszködve - iszonyatosan le voltam gyengülve, és a kezelő orvosom semmi biztatót nem tudott mondani a gyógyításommal, gyógyulásommal kapcsolatban. Álláspontja szerint - mivel az asztma nem gyógyítható betegség - együtt kell élni vele. Ennyi. Ennek az álláspontnak megfelelően rutinszerűen felírta a gyógyszereimet, rendszeresen beadatta az asszisztenssel a szteroidot, és ezzel elintézettnek tekintette az állapotom. Sosem vitattam, hogy mindarra, amit nyújtott, szükségem volt, de 1993-ban - úgy, hogy rendszeresen jártam hozzá a Tüdőgondozóba - kétszer kerültem lélegeztető gépre. A 400 ágyas klinika intenzív osztályán nem akarták elhinni az orvosok, hogy rendszeres orvosi kezelés mellett jutottam gépre.
A második gépi lélegeztetés után találkoztam Dr. Bertha Gyula, tüdőgyógyász főorvossal Mosdóson, egy asztma-táborban. Tőle megkaptam azt az addig hiányzó gyógyító attitűdöt, amelyet a kezelőorvomtól is vártam volna. Bertha Gyula megtanította, hogyan szerezhetnek az asztmások esélyt a tünetmentes életmód kialakítására, fenntartására.
Katonás, racionális, gyakorlatias 10 nap után feltöltődve hagytam ott Mosdóst, de felbuzdulva az új életminőség esélyétől, tovább kutattam gyógyulásom (tünetmentességem) további lehetőségeit.
Olyan módszert kerestem, amelynek a birtokában esélyessé válhatok arra, hogy magam tudjam oldani a sok évnyi fuldoklás során, nyomán kialakult szorongásomat. A 90-es évek elején történt mindez! Ma már a bőség zavara okoz gondot, akkor éppen csak indulóban voltak a különböző alternatív gyógymódok.
Mivel óvatos, kételkedő ember vagyok, sok keresgélés, olvasás, hezitálás után jutottam el egy Reiki tanfolyamra. 

„A Reiki eredetileg egy kézrátételes ősi tibeti gyógymód, mely az univerzális életerőre épül. Mikao Usui japán szerzetes fejlesztette ki azt a spirituális gyakorlatot, melynek lényege, hogy az univerzumból lehívott energia oda áramlik, ahol az illetőnek a legnagyobb szüksége van rá.
Bárki megteheti azt, hogy kezét egy másik személyre helyezi, és gyógyulási folyamatának felgyorsítását segíti mágneses energia átadásával. Egy olyan személy azonban, aki megkapta a Reiki behangolásokat, a fizikai és éteri test magasabb rezgésszintre történő finomabb behangolásának egy nagyon ősi módszerét élte át. Megnyitották bizonyos energiaközpontjait (más néven csakráit), hogy ezáltal nagyobb mennyiségű egyetemes életerő-energiát tudjon magán átáramoltatni és azt megfelelő rezgésszinten tartsa.
A Reikit soha nem adja az ember, azt mindig csatornán hívja le. A kezelő soha nem merül ki ebben a folyamatban, mivel bizonyos energiamennyiség elraktározódik benne.
A reikivel kezelők a gyógyulást a kí létezésével és jótékony hatásával hozzák kapcsolatba, mindazonáltal sem a kí, sem bármilyen, a kít irányító mechanizmus létezése nem bizonyított. Klinikai vizsgálatok sem támasztják alá a reiki hatékonyságát vagy felhasználásának javallható voltát egy betegséggel kapcsolatban sem.
A gyakorlat egy részét, a reikis kézrátételt az Egyesült Államokban a kiegészítő és alternatív orvoslások egyikének tekintik.
A Reiki több, mint kézrátételes gyógyító módszer. Olyan alapelveket rögzít, amelyek a boldogság megidézésének titkos módszerét jelentik. Csodálatos gyógyszer, mely test és lélek minden betegségét meggyógyítja:

Csak a ma
Nem leszek dühös,
Nem aggódom,
Hálás vagyok,
Szorgoskodom a karmámon,
Kedves leszek az emberekhez!

A Reiki nem vallás! Világnézetre való tekintet nélkül működik, hívőknél és ateistáknál egyaránt.”

Forrás: wikipedia.org

Elmentem hát a Reiki tanfolyamra, két fokozatot végeztem el. Annak idején az volt az elvárás, hogy a tanfolyam tematikáját, módszereit ne osszák meg a reikisek, most azonban az Interneten kutakodva több honlapon jöttek velem szembe a beavatás során megosztott szimbólumok, az egyes fokozatok leírásai. Egyik honlap linkjét bemásoltam  ide: (http://dudus.hu/reiki/fokozat.htm ), ezen ti is olvashattok a Reiki részleteiről.
Ebben az ismertetőben olvastam: Ha egészséges vagy, akkor a reikit relaxálásra, a stressz enyhítésére, egyéni energiaszinted helyreállítására használhatod. Ha nem vagy egészséges, vagy valamilyen problémával küszködsz, legyen az testi, szellemi, érzelmi vagy spirituális jellegű, a reiki kulcsszerepet játszhat abban, hogy vállald gyógyulásod felelősségét.”

Nekem éppen erre volt jó a REIKI. Végre – hosszú évek tehetetlensége után - úgy éreztem, javulnak a lehetőségeim. Bertha Gyulának és a Reikinek köszönhetően – és kész voltam rá, hogy magam is aktívan álljak a betegségemhez, vagyis hogy magam is felelősséget vállaljak a gyógyulásom folyamatában.
Fontos megemlítenem, hogy én nehezen tudok vizualizálni, és nehezen hittem, hogy valóban lehívható valami egyetemes gyógyító energia, de ott és akkor működött a dolog, és azóta is működik. A beavatás alatt majd beszakadt a hátam, de a napi gyakorlatok szorgalmas elvégzése során elkezdett oldódni a szorongásom.
nemcsak a fizikai testre hat, feloldja a toxinokat, az energetikai blokkokat, helyreállítja a kibillent egyensúlyi állapotot, így magát a gyökér okot szünteti meg. Mellékhatásoktól mentes, mely bárhol, bármilyen esetben eszköz használata nélkül alkalmazható. - See more at: http://jikidenreiki.hu/reiki-tanulas/#sthash.seguog1G.dpuf
Évekig reikiztem, meditáltam. Könnyen be tudtam illeszteni a Reikit a mindennapjaimba, és előnye, hogy "mindig kéznél van" a módszer. 1993 óta nem voltam kórházban, ami persze nem egyedül a Reikinek köszönhető, de része van benne. Ha „csak” a lélek felől gyógyított, akkor is. Ma már nem reikizem magam minden nap, de amint kerülget valami betegség, automatikusan teszem a kezem a megfelelő csakrára, és aztán próbálom összehangolni a főbb csakrák működését is.
A családban is használom a Reikit. A lélek összerendezettségét, a stressz oldását, a szervezet kisebb-nagyobb "üzemzavarainak" megszüntetését biztosan segíti.

Ajánlom mindenkinek a módszert, aki a napi stressz oldásához nem gyógyszereket akar használni!!!! (Azoknak, akiknek a szorongásuk, depressziójuk, más egyéb problémájuk miatt pszichológushoz, pszichiáterhez kell járniuk, érdemes egyeztetniük szakorvosukkal.)

Az ellazuláshoz hozzájárulnak a speciális reiki-zenék is. Hallgassatok bele egybe, hogy eldönthessétek jól esik-e nektek! https://www.youtube.com/watch?v=gnPmoG8Zd78

2014. február 3-tól szívesen vállalom, hogy a stressz-oldásra jelentkezőket reikizem. 
Kb. 1 óra a kezelés időtartama.
Néhány alkalom után otthon magatok is végezhetitek a gyakorlatokat!

Akiket nemcsak kezelés, hanem tanfolyam szinten is érdekel a reiki, azok is hívhatnak, szervezek csoportot is.

Helyszín: Pécs, Dohány u. 7. Telefonon érdeklődhettek: +36 30 22 67 595.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése